Takk for denne gang 1

Hei igjen.

Nå er det slutt, over og ut for denne gang.

Jeg sitter her nå på pc-en og tenker tilbake på tiden jeg har hatt på Havforskningsinstituttet.

Dette har vært en fin tid jeg ikke ville vært foruten. Jeg har lært utrolig mye, snakket og arbeidet sammen med mange meget kunnskapsrike mennesker som har delt mye av sin kunnskap med meg. Mye av det vi har lært på skolen har jeg nå fått både sett og tatt på. Dette er for meg en mye lettere måte å huske ting på, noe jeg håper kommer meg til gode nå som eksamene nærmer seg. Praksisoppholdet her har til en viss grad svart til forventningene. Jeg sitter i hvert fall igjen med en god følelse om at jeg har valgt rett vei i studiet, for dette er noe jeg absolutt vil fortsette med. Jeg har lenge visst at dette var den veien jeg ville gå så det gjorde godt å få den bekreftelsen. Arbeidsoppgavene mine her har vært så forskjellige og dekket hele spekteret, så det å måtte velge den ene fremfor den andre kan bli litt vanskelig. Dette er for meg et luksusproblem som ikke har noen nevneverdig påvirkning av mitt valg for fremtidig utdanning, men den har kanskje fått opp øynene mine for alle de forskjellige mulighetene som faktisk er tilstede som jeg har vært uvitende om.

Det å være i praksis har egentlig ikke endret mine tanker om å være biolog, for min del marinbiolog, men heller åpnet øynene mine for de ganske mange flere mulighetene som er innenfor faget. Dette er positivt og jeg har fått mange tips av de jeg har snakket med her. Å være her i praksis har fått meg til å innse at det å glede seg til å gå på jobb ikke bare er en myte. Arbeid i team med så mange flotte mennesker er kjempekjekt og utrolig givende. Jeg gleder meg til å starte en karriere som biolog/marinbiolog.

Underveis i dette praksisoppholdet har det ikke manglet på kunnskap. Hvis jeg har lurt på noe har jeg alltid fått svar.

Alt i alt har dette vært en meget positiv og utrolig spennende og lærerik tid.

Jeg vil gjerne få takke alle sammen for oppholdet, og rette en ekstra stor takk til Terje, Ragnfrid og Margareth.