Sjøpungene kommer! 1

Jess, da var det min tur. Bloggverden ligger for mine føtter. Mon tro hvordan dette skal gå.

16522022_10154232817706288_1547883446_o

Erlend heter jeg. Her står jeg altså med en plante og en fugl. Det er for å tydeliggjøre min studiegang (biologi, for den som ikke skjønte det), men også for å være morsom.

Som en god norsk student tilbringer jeg mesteparten av tiden på lesesalen. Eller, det er kanskje ikke helt sant, men tiden jeg bruker på studiene foregår i hvert fall på lesesalen. Som kommende biolog (bank i bordet) kan det bli litt vel mye lesing. Det er jo helst ute i naturen jeg vil være. Flaks for meg at jeg tar bio298. Faget heter jo tross alt biopraksis, og det er nettopp det jeg skal; lære litt biologi i praksis.

UNI research molekylær økologi trakk det lengste strået. Man kan bare tenke seg hvilken eufori som gikk gjennom gangene på marinbiologisk stasjon på Espegrend når de fikk nyheten: Erlend Mjelde Hanssen, flekkefjæring og selverklært fugleekspert blir deres nye praktikant. Det skal også sies at Elisabeth også skal være praktikant der. At vi blir et dream-team er hevet over all tvil.

Vi skal være på Espegrend i til sammen 140 timer. Der skal vi jobbe med tunicater/sekkedyr/sjøpunger/kappedyr. Personlig foretrekker jeg sjøpunger, da jeg fortsatt har relativt barnslig humor. Sjøpungene er kule, og gjemt i pungen sin har de flere hemmeligheter. Det får du dessverre ikke høre mer om før neste blogginnlegg. Fram til da anbefaler jeg minst 30 minutters mosjon hver dag og å kutte ned på kjøttforbruket.

Adjø