Nærmer seg slutten

Da er jeg ferdig på Havforskningsinstituttet for denne gang. Til sammen har jeg brukt 140 timer der, noe jeg trodde skulle føles som en evighet. Men nå når jeg ser tilbake på dette semesteret har tiden flydd forbi. Den siste tiden brukte jeg og Sunniva på å komme så langt som mulig på oppgaven vår før den gis videre til noen andre i bedriften, og å forberede en presentasjon for de ansatte på oceanografiavdelingen. Vi holdt denne presentasjonen 7. juni og snakket både om oppgaven vi hadde fått, og datasettet som en helhet. Det var svært få av de ansatte på Havforskningsinstituttet som var klar over at denne informasjonen i det hele tatt eksisterte, og hvertfall ikke i så stor grad. Derfor er det arbeidet vi har gjort dette halvåret svært viktig, det bidrar til at informasjonen etterhvert kan publiseres og brukes i fremtidig forskning, fremfor å ligge nedstøvet på papirform i arkivet.

20170425_123725

En av de mer organiserte sidene fra mappen. De eldste sidene (som vi i hovedsak jobbet med) hadde tekst som så vidt var leselig.

Den mappen vi har tatt utgangspunkt i når vi har jobbet går fra 1935-1964. Vi har fått digitalisert alle data fra 1935, 1936 og ca. halve 1937. Vi innså fort at vi ikke kom til å bli ferdig med hele mappen, og som dere sikkert forstår er det en stor oppgave som gjenstår før hele datasettet er klart. Den oppgaven vil mest sannsynlig bli en sommerjobb på HI, så om noen er interesserte er det bare å søke!

screen-shot-2017-06-22-at-15-32-45

Det aller siste som gjenstår før jeg kan si meg ferdig med BIO298 er å skrive siste blogginnlegg, skrive et refleksjonsnotat og ikke minst å sende dokumentet med alt vi har gjort videre til lederne våre på Havforskningsinstituttet.

– Elisabeth Marie