Vitenskaps formidling på Vil Vite

Jeg hetter Jon og er på tredje året, batchloer i Miljø og ressurs fag med biologi som spesialisering emne. Da jeg hørte om faget BIO 298 – Praksis i biologi syntes jeg det som et spennende alternativ til å sitte på skolebenken og kan være en interessant måte å sette den kunnskap jeg har i perspektiv. Etter å ha prøvd lit vitenskaps formidling vi Naturvern Forbundet sitt prosjekt Naturguiden, som involvere å holde feltkurs får barneskole elever, fikk jeg lyst å prøve mer. Da syntes jeg at Vil Vite hørtes som en spennene plass å være.

21430194_10212720288914599_8608577376779667441_n

Hos Vil Vite skal jeg vær med holde kurs i biologi i hovedsak rettet mot Videregående elever, samt å være med å utvikle nye kurs. Med temaer som disseksjon av grise hjerte, proteinsyntese og næringsstoffer i mat kan dette bli både et spennende og variert semester. Det blir spennene å møt og snakke med folk som har mindre bakgrunn i Biologi for så å prøve å formidle noe av den kunnskapen. Det kan bli lære rik å stå å snakke om biologi på en slik måte.